Het was in 2020, 10 jaar geleden, dat voor de eerste keer het Zomernotenpodium werd opgebouwd in het centrum van Houthalen. Wat ooit begon met optredens van lokale artiesten werd al snel een vaste waarde op de evenementenkalender.

De laatste jaren kreeg het muzikale event een mooie upgrade. Er verschijnen ook meer bekende namen op de affiche met een steeds enthousiaster wordend publiek als gevolg.

Een uitbundige feesteditie zat er vorig jaar omwille van COVID-19 helaas niet in. Daarom bieden we dit jaar een programma aan dat zo mogelijk nog feestelijker is. Het wordt een editie waarbij we kiezen voor de succesformule van meezingers, covers, klassiekers en hedendaagse toppers door populaire artiesten. Coronaveilig, uiteraard.

Een coronaveilige editie vereist aanpassingen. We volgen de richtlijnen van het federaal overlegcomité wat betreft het maximum aantal toeschouwers voor evenementen in buitenlucht, rekening houdend met de lokale omstandigheden. Door de beperking op de publiekscapaciteit en een verplichte reservatie voor wie naar Zomernoten wil komen, hebben we de juiste tools om de bezoekersstroom te controleren.

www.zomernoten.be

www.facebook.com/zomernoten