Seniorenwerking

Actieve CD&V- senioren in Houthalen-Helchteren.

Als je zestig bent, valt het leven niet stil… Integendeel!

We zetten ons in om samen met ouderen de belangen van de senioren te verdedigen, te luisteren naar hun wensen en noden en samen beweging te maken. Om een duurzame toekomst te garanderen voor jong en oud. Een actief partij-en bewegingsleven van ouderen maakt inspraak op alle beleidsniveaus  mogelijk, zeker op gemeentelijk niveau.

Daarom zijn we in 2008 in onze afdeling gestart met een actieve seniorenwerking. Zo'n 100 senioren betaalden een bijkomende euro  om lid te zijn van onze seniorengeleding.

We proberen een programma aan te bieden met veel afwisseling en aansluitend bij de wensen en  behoeften vanonze senioren.

Een kleine greep uit onze activiteiten:

-          Informatie over toegankelijk en veilig wonen

-          Een bezoek aan het vredegerecht en een gesprek met de Vrederechter

-          Bezoek aan het woonzorgcentrum : “ Vinkenhof “

-          Informatie over  erfenis- en schenkingsrecht  met Notaris Drieskens

-          Een bezoek aan het provinciehuis en een gesprek met de Deputé’s over zorg en milieu.

-          Gemeentelijke  actualiteiten  door M. Vanoevelen.

-          Bezoek aan het gemeentehuis van Heusden-Zolder en gesprek met Burgemeester Claes over het seniorenbeleid.

In oktober 2011 ging een groep van 40 senioren naar de voorstelling van Miek en Roel. Ook  van een stukje  cultuurbeleving kunnen we genieten.

In november 2011 kregen we op aanvraag in het cultuurcentrum een filmvoorstelling: "Des Hommes et des Dieux", een aangrijpende film met een sterke boodschap van solidariteit en gemeenschapsvorming. Bij een tas  koffie en een stukje taart werd er achteraf nog flink nagepraat.

Op 7 februari 2012 gaat we onze volgende samenkomst  over de actualiteiten binnen onze gemeente. Maurice Vanoevelen, CD&V-fractieleider gemeente zal deze informatie brengen.

Alle deelnemers krijgen hier de kans om hun wensen en voorstellen te brengen voor het programma van de komende gemeenteraadsverkiezingen 2012.

We nemen natuurlijk ook deel aan regionale, provinciale en nationale activiteiten voor senioren. Dit is ook een flinke ondersteuning en inspiratiebron voor onze lokale werking.

Zo is 28 februari 2012 een datum om zeker vrij te houden. We hebben dan onze regionale ontmoetingsnamiddag  in het ontmoetingscentrum "De Schans" in Hechtel–Eksel. We kunnen reeds melden dat onze Nationale Voorzitter, Wouter Beke, zal aanwezig zijn.

Voor meer info kunt  u steeds terecht bij Mia Houben,  voorzitter van de seniorenwerking,

e-mail: mhouben@skynet.be  -  tel: 011 51 55 24

Seniorenwerking